Get Adobe Flash player

De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen

The User Profile Service service failed the logon

Dit is vrij eenvoudig op te lossen:

  1. Klik op Start
     
  2. Typ regedit in het vak Zoekopdracht starten (Windows Vista) of in het gebied Programma's en bestanden zoeken (Windows 7) en druk op Enter.
  3. Klik als u een vraag krijgt op Doorgaan (Windows Vista) of op Ja (Windows 7).
  4. Ga in de Register-editornaar:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
  5. Zoek in het linkerdeelvenster naar de mapnaam die begint met S-1-5 (SID-code) en wordt gevolgd door een lang nummer. Klik op de map, zoek in het rechterdeelvenster naar ProfileImagePath en dubbelklik om te verifiëren dat het gaat om het gebruikersaccountprofiel waarbij de fout optreedt.
     
    • Als u twee mappen hebt die beginnen met S-1-5 en worden gevolgd door hetzelfde lange nummer, waarvan er een op .bak eindigt, dan wijzigt u de map .bakin de gewone map. Hiertoe gaat u als volgt te werk:
      1. Klik met de rechtermuisknop op de map zonder .bak en kies Naam wijzigen. Voeg .ba toe aan het eind van de mapnaam.
         
      2. Klik met de rechtermuisknop op de map met .bak en kies Naam wijzigen. Verwijder .bak aan het eind van de mapnaam.
         
      3. Klik met de rechtermuisknop op de map met .ba en kies Naam wijzigen. Wijzig .ba in .bak aan het eind van de mapnaam.
         
    • Als u maar één map hebt die begint met S-1-5 en wordt gevolgd door een lang nummer, en als deze eindigt op .bak, dan klikt u met de rechtermuisknop op de map en kiest u Naam wijzigen. Verwijder .bak aan het eind van de mapnaam.
  6. Selecteer de map zonder .bak, dubbelklik in het rechterdeelvenster op RefCount, typ 0 en klik vervolgens op OK.
     
  7. Selecteer de map zonder .bak, dubbelklik in het rechterdeelvenster op State, type 0 en klik vervolgens op OK.
     
  8. Sluit Register-editor.
  9. Start de computer opnieuw op.
  10. Meld u opnieuw aan met uw account.
Referentie: http://support.microsoft.com/kb/947215